Στα πλαίσια του κύκλου του STEM στο μάθημα των Δεξιοτήτων στην Ε΄Δημοτικού , αλλά και του μαθήματος της Φυσικής και των ηλεκτρικών κυκλωμάτων, πραγματοποίησαν οι μαθητές-τριες μια εξαιρετική δράση με πολλαπλά οφέλη και προστιθέμενη πολυεπίπεδη αξία.
Με αφορμή τη συμμετοχή της τάξης μας στην καθιερωμένη ετήσια δράση του ΕΚΦΕ Χανίων (Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών) Γιορτάζοντας τις Φυσικές Επιστήμες" , στις 20 Απριλίου και με αντικείμενο εφαρμογής την Τέχνη, οι μαθητές-τριες κατασκεύασαν
ΦΩΤΕΙΝΟΥΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ,
αλληλεπιδρώντας σε ομάδες !!!!!!
Μέτρησαν, έκοψαν, κόλλησαν, εφάρμοσαν, δοκίμασαν, πρότειναν, συνεργάστηκαν και στο τέλος απόλαυσαν τις δημιουργίες τους παίζοντας τούς Φωτεινούς Παντογνώστες και δοκιμάζοντάς τους με λαμπάκια ή ηχητικά εφέ σε ηλεκτρικά κυκλώματα.
Η μπρος και η πίσω πλευρά από 2 Παντογνώστες μας, το πλαίσιο παιχνιδιού και η κρυφή πλευρά με τα ηλεκτρικά κυκλώματα που ενώνουν τις σωστές απαντήσεις !!!
Παρόλο που η θεματολογία ήταν η Τέχνη (κινηματογράφος, ψηφιδωτά, μουσική, αγάλματα, ζωγραφική κ.ά.), οι μαθητές-τριες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και δικούς τους Φωτ. Παντογνώστες, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά τους.Νεανικά συγκροτήματα, παπαγάλοι, ψάρια, παίκτες του μπάσκετ, ποδοσφαιρικές ομάδες, βιβλία, καλλυντικά, αυτοκίνητα, τρακτέρ κ. ά. πολλά θέματα γέμισαν τους Φωτ. Παντογνώστες των μαθητών-τριών.
Ήρθε και το πολυπόθητο Σάββατο 20 Απριλίου 2024 στο 1ο Γεν. Λύκειο Νέας Χώρας όπου πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη ετήσια δράση του ΕΚΦΕ Χανίων με τίτλο "Γιορτάζοντας τις Φυσικές Επιστήμες"
Αφού τα 2 τμήματα της Ε΄τάξης χωρίστηκαν σε 3 ομάδες (πρωί - κολατσιό και μεσημέρι) κι εφοδιάστηκαν με όλα τα απαραίτητα που χρειάζονται οι μικροί επιστήμονες, δώσανε τον καλύτερό τους εαυτό στο να δείξουν , να εξηγήσουν και να παρουσιάσουν τους Φωτεινούς τους Παντογνώστες. Το όνομα της ομάδας βγήκε από κοινού και ήταν :
" Τα καμένα λαμπάκια".
Οι επισκέπτες μας δεκάδες , μικροί και μεγάλοι, φίλοι, συγγενείς, γνωστοί , αλλά και άγνωστοι, επώνυμοι κι ανώνυμοι. Όλοι το διασκέδαζαν κι έδιναν τα συγχαρητήριά τους για τη δράση.
Η επικοινωνία όλων των μαθητών-τριών με τον κόσμο που ήρθε να περιεργαστεί τις κατασκευές μας, η αλληλεπίδραση, η λύση με τρόπο ευγενικό μικροπροβλημάτων που προέκυψαν και η συμμετοχή σε όλη τη δράση των σχολείων (και από τις τρεις βαθμίδες) άφησε ανεξίτηλα τα θετικά σημάδια της στις μνήμες των παιδιών. Τους προσέδωσε άλλο ένα πολύτιμο σκαλί κριτικής σκέψης, άνεσης επικοινωνίας και θετικής στάσης προς τις επιστήμες στην ανοδική τους πορεία στο χώρο που λέγεται ΠΑΙΔΕΙΑ και στόχο έχει το χτίσιμο της προσωπικότητάς τους και την κοινωνικοποίησή τους.
Μετά από όλο αυτό , σειρά είχε ανάλογη παρουσίαση στον οικείο χώρο του σχολείου μας και στους μαθητές-τριες των υπόλοιπων τάξεων. Εξίσου δοτικοί-ές κι επικοινωνιακοί θα παρουσιάσουν και θα εξηγήσουν σε όλο το σχολείο τις κατασκευές τους. Δημιούργησαν και ομάδα τεχνικής υποστήριξης κι επιτόπιας κατασκευής Παντογνωστών για όποιον-α επιθυμούσε να γνωρίσει περισσότερα για τη διαδικασία.