Μία εξαιρετική δράση με μαθήματα μεγάλου ενδιαφέροντος , επίσκεψη - εκδρομή και χειροτεχνίες - δράσεις πραγματοποίησε η ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βαμβακόπουλου.
Αντικείμενα έρευνας και προορισμοί μας ήταν το μοναδικό Μουσείο της Ελεύθερνας , κοντά στον Ψηλορείτη και το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο.
Α) Ξεκινήσαμε στις τάξεις μας μέρες πριν συζητώντας και παρακολουθώντας 2 βίντεο για την Αρχαία Ελεύθερνα και τις ανασκαφές που πραγματοποίησε εκεί ο καθηγητής κύριος Σταμπολίδης με τους συνεργάτες και την ομάδα του.
Β) Στη συνέχεια θέλοντας να δώσουμε τη συνάφεια των ευρημάτων της Ελεύθερνας με τον Ομηρικό κόσμο μιλήσαμε για τον Όμηρο , την Ιλιάδα και την Οδύσσεια !!! Έννοιες όπως " ο νόστος", " η ύβρις" , "η νέμεσις" κ.λ.π. μάς απασχόλησαν πρωτίστως!!!!! Επίσης μέσα από εικόνες αγγείων, και όχι μόνο, πήραμε σταθμό-σταθμό το ταξίδι του Οδυσσέα μέχρι την πολυπόθητη Ιθάκη!!!
Στην Ιλιάδα δώσαμε ιδιαίτερο βάρος στην ταφή του Πατρόκλου από τον αχώριστο φίλο του Αχιλλέα και σε όλα τα ταφικά έθιμα και το τελετουργικό που τη συνόδεψε , μιας και κάτι ανάλογο θα συναντούσαμε και στο Μουσείο της Ελεύθερνας.
Γ) Την 3η μέρα ήρθε η σειρά μιας μοναδικής παρουσίασης σε Power Point με ενδελεχή παρουσίαση των όσων προηγήθηκαν, αλλά και θ ακολουθούσαν.
Δ) Τελευταία μέρα πριν την εκδρομή-επίσκεψή μας βρεθήκαμε σε μία αίθουσα, τα δύο τμήματα της ΣΤ , όπου τοποθετήσαμε όσα είχαμε μάθει σε χρονογραμμή ,........... τοποθετηθήκαμε στο χρόνο. Λύσαμε και κάθε απορία για τη μέρα της επίσκεψης - εκδρομής μας.
Ε) Την επόμενη μέρα πραγματοποιήσαμε την εκδρομή μας με λεωφορείο στο Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας. Φτάσαμε μετά από μια υπέροχη διαδρομή στην Ρεθυμνιώτικη ενδοχώρα περνώντας από το Αρκάδι , κολατσίσαμε στην είσοδο του φιλόξενου Μουσείου και χωριστήκαμε στις ομάδες που θα ερευνούσαν τ' αρχαιολογικά ευρήματα . Οι ομάδες συνεδρίασαν, απέκτησαν ονόματα (Αρχαιολόγοι, μελισσάκια , Αγλαΐα κ.λ.π. ) και πήραν τα φύλλα εργασίας τους με τους κανόνες και τους όρους δουλειάς - έρευνας.
Εντόπισαν τα ευρήματά τους και συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας τους . Το Μουσείο μεταμορφώθηκε σε μια κυψέλη αναζήτησης, ζυμώσεων, συνεδριάσεων και γνώσης. Σ όλες τις γωνιές του μαθητές εργάζονταν κι ερευνούσαν !!!!!!
Η συνέχεια είχε παρουσίαση σε όλους, των φύλλων εργασίας και των αποτελεσμάτων της έρευνας από κάθε ομάδα, μπροστά από το ανάλογο εύρημα (ταφικό έκθεμα, κρινάκι-μελισσούλα, η ασπίδα του πολεμιστή, Η Αφροδίτη και ο Πάνας και η κυρία της Ωξέρ).
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την είσοδό μας σε μια μοναδική έκθεση που υπήρχε εκεί, με παραδοσιακές ενδυμασίες σε φωτογραφίες που είχαν και όγκο (3D) !!!!!
Ευχαριστήσαμε κι επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο με προορισμό το Πανεπιστήμιο Κρήτης στην περιοχή του Γάλου στο Ρέθυμνο. Φεύγοντας από την Ελεύθερνα είδαμε και το τριβαθμιδωτό σκέπαστρο των ανασκαφών στη Νεκρόπολη της Ορθής Πέτρας απ' όπου προέρχονται τα περισσότερα εκθέματα του Μουσείου.
Στο Πανεπιστήμιο μπήκαμε στο εστιατόριο όπου σταματήσαμε στην ουρά και φάγαμε μεσημεριανό μαζί με τους φοιτητές!!!
Μπήκαμε σε αμφιθέατρα, μιλήσαμε για τις Πανεπιστημιακές σπουδές, βγάλαμε πολλές φωτογραφίες και μετά από περιήγηση σε σχολές και αμφιθέατρα μπήκαμε στο Λεωφορείο για την επιστροφή στη βάση μας.
Οι μπαταρίες των εμπειριών των μαθητών της ΣΤ ήταν πια πλήρως φορτισμένες !!!!! Τα αστεία έδιναν κι έπαιρναν στο δρόμο του γυρισμού........
Η Ιθάκη μάς περίμενε ,
αλλά το ταξίδι προς αυτήν ήταν υπέροχο,
γεμάτο γνώσεις ,.........
εμπειρίες και συγκινήσεις πολλές το πνεύμα και το σώμα μας άγγιξαν,
πλούσιοι εμείς με όσα κερδίσαμε στο δρόμο!!!!
(παραφράζοντας στίχους από
την ΙΘΑΚΗ του Κώστα Καβάφη).
ΣΤ) Τις επόμενες ημέρες υπήρξε ανατροφοδότηση κι αξιολόγηση όσων ζήσαμε μέσα από χειροτεχνίες , φωτογραφίες και συζήτηση !!!!!!!